Zo geeft Louis Vuitton kleur aan Rodeo Drive

Zo geeft Louis Vuitton kleur aan Rodeo Drive

Voor het vieren van zijn 160ste verjaardag heeft Louis Vuitton iets bijzonders gedaan. In het bekende winkelgebied Rodeo Drive in Beverly Hills opende het Franse modehuis een pop-upwinkel waar verschillende onderwerpen uit het verleden en van de toekomst worden tentoongesteld.

De pop-upstore heeft de naam Louis Vuitton X en bestaat uit twee verdiepingen. Het witte pand trekt de aandacht door de felroze en feloranje ramen, kleuren die ook binnen weer terugkomen. In tien kamers zijn 180 verschillende items te bewonderen, waaronder exclusieve parfumflesjes en etalagestukken ontworpen door de kleinzoon van Vuitton. 

Met de expositie wil het modehuis 160 jaar aan ‘creatieve samenwerkingen’ vieren. Zo zijn samenwerkingen uit het verleden met ontwerpers als Marc Jacobs en Karl Lagerfeld in...

Voor het vieren van zijn 160ste verjaardag heeft Louis Vuitton iets bijzonders gedaan. In het bekende winkelgebied Rodeo Drive in Beverly Hills opende het Franse modehuis een pop-upwinkel waar verschillende onderwerpen uit het verleden en van de toekomst worden tentoongesteld.

De pop-upstore heeft de naam Louis Vuitton X en bestaat uit twee verdiepingen. Het witte pand trekt de aandacht door de felroze en feloranje ramen, kleuren die ook binnen weer terugkomen. In tien kamers zijn 180 verschillende items te bewonderen, waaronder exclusieve parfumflesjes en etalagestukken ontworpen door de kleinzoon van Vuitton. 

Met de expositie wil het modehuis 160 jaar aan ‘creatieve samenwerkingen’ vieren. Zo zijn samenwerkingen uit het verleden met ontwerpers als Marc Jacobs en Karl Lagerfeld in verschillende settings te bewonderen.

Maar naast ontwerpen en samenwerkingen uit het verleden maakt Louis Vuitton ook van de gelegenheid gebruik om toekomstige samenwerkingen te presenteren. Zes verschillende kunstenaars presenteren hun werk in de pop-upstore, waaronder Sam Falls en Jonas Wood. Elke ontwerper heeft de bekende Capucines-tas van het modehuis in zijn collectie meegenomen en in een nieuw, eigen jasje gestoken. De kleurrijke expositie is tot 15 september te bezoeken.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!