Superdry schrijft donkerrode cijfers

Superdry schrijft donkerrode cijfers

Superdry heeft afgelopen boekjaar een verlies van 85,4 miljoen pond geleden, omgerekend 94,9 miljoen euro. Dit miljoenenverlies is volgens het Britse modemerk vooral te wijten aan herstructureringskosten en het gevolg van het afschrijven van slecht presterende winkels. Het boekjaar daarvoor kon het Britse modemerk zich nog een winst van 65,3 miljoen pond (72,6 miljoen euro) toeschrijven.

De totale omzet blijft steken op bijna 872 miljoen pond (bijna 970 miljoen euro). De eigen verkopen kwamen uit op 536,8 miljoen pond (bijna 597 miljoen euro), eem daling van 2,2 procent. De wholesale-activiteiten waren goed voor een bedrag van 335 miljoen pond (372,6 miljoen euro). Superdry opereert in 55 landen en heeft 248 eigen winkels verspreid over Europa en de Verenigde Staten.

Bestuursvoorzitter Peter Williams spreekt van een 'zeer teleurstellende reeks resultaten'. "Het is duidelijk dat het tijd gaat kosten, maar ik ben ervan overtuigd dat we aan het juiste plan werken om duurzame groei op lange termijn te realiseren voor de aandeelhouder." Julian Dunkerton, mede-oprichter van het modemerk, trad in april weer terug in het bestuur van het bedrijf. De topman had in 2014 afscheid genomen als ceo van Superdry, omdat hij het niet eens was met de bedrijfsstrategie. Hij stelt dat de problemen van het merk 'niet binnen een nacht opgelost zullen zijn'.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!