Het Nederlandse tassenmerk Myomy do goods wil uitbreiden richting Scandinavië en Engeland. Dat maakt eigenaresse Marja Baas bekend in een interview met RetailTrends. De internationale plannen kan het merk gaan uitwerken na de crowdfundingsactie en kapitaalinjectie van de Rabobank, waarmee Myomy samen bijna een miljoen euro ophaalde.
Naast het toevoegen van nieuwe verkooppunten in Scandinavië en Engeland, wil Myomy ook in de landen waar het merk al actief is - België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland - verder uitbreiden. Met het geld wil Baas bovendien het tassenmerk circulair maken. "Dat betekent dat mensen bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van een leasemodel, of dat mensen hun tassen huren bij ons en dat na gebruik weer ingeleverd kunnen worden. Wij knappen de tassen vervolgens op en verkopen ze weer bijna als nieuw." Het hebben van een Myomy-tas verandert dan in het gebruiken van een Myomy-tas, vertelt Baas.
Marja Baas startte het tassenmerk twaalf jaar geleden, omdat ze 'iets goeds wilde doen voor de planeet'. De eerste tas was de My Paper Bag, een knipoog naar de papieren zakken die supermarktklanten gebruiken om groente en fruit in mee te nemen. Ondertussen kent het Nederlandse merk meerdere modellen en is het van plan om deze maand zijn eerste herentassen op de markt te brengen.
Baas vertelt aan RetailTrends onder meer over de kapitaalinjectie die het bedrijf kreeg en waarom het behalen van winst niet op nummer één staat.
Reacties 0