PostNL hoeft pakket van buitenlandse webshop niet te bezorgen

PostNL hoeft pakket van buitenlandse webshop niet te bezorgen

PostNL is niet verplicht om pakketten van buitenlandse webshops thuis te bezorgen als de consument nog invoerrechten en btw moet betalen. Dat antwoordt staatssecretaris Mona Keijzer op vragen van de PvdA.

Sinds oktober 2017 laat PostNL klanten weten dat ze zo'n pakketje kunnen ophalen bij een PostNL-locatie. Volgens Keijzer mag dat. Ze zegt dat het weliswaar  gebruiksvriendelijker is als de klant het pakketje thuis krijgt, maar dat het 'vanuit een doelmatigheidsoogpunt' de voorkeur kan hebben om het te laten ophalen.

Volgens Keijzer weten veel mensen niet dat ze invoerrechten moeten betalen en willen ze die vaak ook niet alsnog betalen. Gevolg: de pakketbezorger moet het pakketje dan weer meenemen, wat extra geld kost. Bovendien vindt PostNL het ook geen veilig idee dat bezorgers met geld over straat gaan of betalingshandelingen moeten doen.

Reacties

Correct bedrijf dat probeert netjes te handelen, kunnen andere bezorgdiensten nog wat van leren!!

Geplaatst door champ best op 12 juli 2019 om 10:42

Dit heeft totaal niet met netjes handelen te maken , alleen maar met geld

Geplaatst door jan janssen op 12 juli 2019 om 14:17

In de huidige tijd met alle overvallen en berovingen is het heel verstandig dat ze geen geld transacties langs de weg laten plaats vinden, goede beslissing !

Geplaatst door Pierre Loogman op 12 juli 2019 om 14:27

Als postnl nu eens haar bezorgers voorziet van veilige pinbetalings aperatuur dan was er geen probleem. Daarbij is het aan de ontvanger van het pakket zichzelf duidelijk over kosten te informeren bij bestellingen buiten het eu gebied. Postnl zou er wel goed aan doen een duidelijke melding op hun website te plaatsen dat alert maakt op deze mogelijke en verplichte kosten.

Geplaatst door Marloes Rechsteiner-Comperen op 12 juli 2019 om 14:39

Gewoon betaallink mailen met invoerrechten en daarin ook meteen de echte verzendkosten doorbelasten en dan pas meenemen in bezorgronde. Ben erg benieuwd hoe aantrekkelijk de Ali-expressjes van deze wereld dan nog zijn. #levelplayingfield

Geplaatst door Will Go op 12 juli 2019 om 15:57

PostNl is niet een van de beste maar wel goedkoopste heb heel wat pakjes bestelt via aliexpress waarvan 4 pakketje niet bezorgt is dan is ie bij afhaal punt en dan kom ik daar dan krijg je tehoren paket is voetcie kwijt hoe kan dat nou better is met legitimatiebewijs slecht service

Geplaatst door Murat O op 12 juli 2019 om 16:52

Moet dat wel gebeuren m alle pakketten uit buitenland.

Geplaatst door H Bordewijk op 12 juli 2019 om 17:05

Er worden ook pakjes niet bezorgd en daar is post no niet op aanspreekbaar ...de verkoper moet het onderzoek starten...daarnaast worden er ook ten onrechte invoerrechten gevraagd...pakjes die ruim onder de 22 euro zitten moet je ineens bijna 18 euro invoerrechten en administratiekosten...administratiekosten zijn dan 14 euro hoor...

Geplaatst door Marga de Groot-Klasen op 12 juli 2019 om 21:39

Heb zoveel besteld en alles is zonder extra kosten altijd keurig geleverd. Geklaag en onzin hier.

Geplaatst door Melmak Melmakian op 12 juli 2019 om 21:48

Ik heb nog nooit iets hoeven bijbetalen en toch worden vooral de kleine pakketjes steevast afgeleverd bij het afhaalpunt. Zijnde gehandicapt is dit niet echt service en kost mij dit heel veel inspanning en moeite ! Heeft niks met betalen te maken, is gewoon gemakzucht! Ik zou er heel veel voor over hebben om zelf mijn spulletjes in een winkel te kunnen kopen!

Geplaatst door Hanneke Haring op 12 juli 2019 om 22:11

Je bent postbedrijf of niet . Dus geen gezeik en bezorgen die hap

Geplaatst door B Denotter op 12 juli 2019 om 23:38

Dat je pakketten waarvoor betaald miet worden bij een afhaalpunt moet ophalen vind ik helemaal geen probleem. Zolang ze maar een kaartje in de bus gooien zodat ik dat weet. Dat doen ze ook met pakketten waarvoor betaald moet worden uit Nederland dus zo vreemd is dat niet!!!

Geplaatst door Lisa Bos op 12 juli 2019 om 23:58

PostNL wordt steeds gekker joh

Geplaatst door P TT op 13 juli 2019 om 00:07

mensen moeten niet zeuren over aliexpress moeten ze maar al die spullen maar in nederland en europe verkopen probleem opgelost

Geplaatst door jeffrey van helden op 13 juli 2019 om 03:26

Niet post.nl moet dit vermelden. Dit hoort de leverancier te melden, zij verkopen jou iets wat jij wil hebben, transparantie heet dat. En waar je die invoerrechten moet betalen is ook handig om erbij te vermelden. Post.nl is alleen maar de bezorger op dat moment.

Geplaatst door Karin Santing op 13 juli 2019 om 08:01

Ik werk toch door de weeks dus zal me een worst zijn.
Volgende probleem.

Geplaatst door Henk Looswerk op 13 juli 2019 om 08:28

Ach...waren er nog maar winkels...

Geplaatst door Nostalaad Sijpestijn op 13 juli 2019 om 08:41

Ik denk dat PostNL eens met de tijd mee moet. Laatst ontving ik een pakket vanuit USA met UPS, van deze zending moest ik invoerrechten betalen. Omdat de verzender mijn e-mailadres netjes bij de zending had toegevoegd, werd ik van de invoerrechten op de hoogte gesteld. Door op een link te klikken, kon ik de invoerrechten via Ideal/creditcard betaling voldoen. Dit allemaal toen het pakket onderweg was, deze is dus ook zonder vertraging netjes volgens de geplande leverdatum geleverd.
PS ik kon ook gewoon contant betalen aan de chauffeur. Ik geloof dat via creditcard ook mogelijk was.

Geplaatst door Henk Spaan op 13 juli 2019 om 10:07

Een paar duppies invoerrechten. 13.95 administratie kosten?

Geplaatst door maarten schapendonk op 13 juli 2019 om 10:10

Tot nu toe vind ik DHL de beste bezorgservice hebben.
Pakketten uit buitenland altijd netjes bezorgt en hebben een draagbare pinautomaat.
UPS ook top en paar anderen.
Als ik PostNl moet beginnen is het alleen maar ellende ben totaal in 2 maanden tijd 4 pakketten kwijt geraakt. Op track and trance staat staat bezorgt maar geen briefje achtergelaten of wat dan ook.
Als je postnl belt doen ze heel makkelijk contacteer de verzender.
En verzender zegt op zijn tijd weer track and trace zegt is bezorgd ga naar PostNl..
Echt waarde loos. Totaal ben ik 250 euro kwijt aan niet geleverde pakketen dat volgens hun wel bezorgt is.
Heel raar ben 5 dagen per week aan het werk ben dan rond 17.30 thuis na die tijd bezorgen ze niet eens bij mij buurt.

Geplaatst door Hans Leeuwen op 13 juli 2019 om 10:22

Klopt geen reet van, de hoge pietjes die dit bedenken beseffen niet hoe mensen in deze tijd rond komen!! Opgeflikkerd met al de extra dit extra datjes.. ga een keer iets exporteren naar de rest van de wereld zodat je als belasting en andere overheidsinstellingen niet van de mensen moet plukken die er hard voor werken! Weg met dit soort advertenties en zorg dat je als land zelf iets oplevert en niet je eigen bevolking kaal plukt!! Kutland dat het is

Geplaatst door Hans Graber op 13 juli 2019 om 11:21

Ik had een pakket uit het buiten land en het was netjes afgeleverd door post.nl đź‘Ť

Geplaatst door Tjaja Weiss op 13 juli 2019 om 12:04

Laat ze eerst maar zorgen dat het netjes word afgeleverd. Ipv voor de deur. Of in een boom, over een hek heen, door een raam enz enz. Smeiten met spullen van een ander, overgooien. laten ze daar maar eerst naar kijken.

Geplaatst door Eddy Bijster op 13 juli 2019 om 12:05

PostNL is gewoon waardeloos, op de doos van Alternate.nl waar mijn laptop in zat, stond dat het breekbaar is, en meneer de bezorger smijt hem gewoon de bus uit en laat hem dan nog eens uit zijn handen vallen, voordat hij hem aan mij wou overhandigen... Denk het ook vriend, heb gelijk PostNL opgebeld en kreeg te horen dat ik mij niet moest aanstellen en het pakket gewoon in ontvangst moest nemen...
Stelletje flikkers zijn het gewoon, afschaffen die PostNL en gewoon alleen nog maar UPS of DHL hier in Nederland, die hebben een veel betere service!!

Geplaatst door Gaat Je Niks Aan op 13 juli 2019 om 14:02

Post nl verdient genoeg aan de pakketten aangezien hun 13 euro rekenen voor een pakket plus de verzendkosten meeste pakketjes worden niet eens bezorgd waar blijven ze al te vaak meegemaakt dat mijn pakketje spoorloos is verdwenen

Geplaatst door Es Ik op 13 juli 2019 om 14:50

Goeie actie van postnl om de bezorgers geen rembourspakketen meer mee te geven, betalen kan op de plaatsen die daar mogelijkheden voor hebben

Geplaatst door Jarno Gaatjeniksan op 13 juli 2019 om 18:15

Klagers hebben er echt geen idee van hoeveel arm. werk er aan deze import zit. Dan is € 13,00 geen geld. En het heeft niets te maken met de invoerrechten en de BTW. Behalve dan dat dat ook extra adm. handelingen zijn.

Geplaatst door René v Dijk op 13 juli 2019 om 20:13

Geld daar draait alles om bij post als ze ook is netjes post bezorgen alleen postzegels kosten niet normaal meer nog even komt China naar Nederland toe

Geplaatst door Jan Schattevoet op 13 juli 2019 om 21:15

Mensen weten niet waar ze over praten.

Rij eens een dagje mee met de bezorger. Nee beter nog. Doe het eens een dagje voor hem, kan hij naast je zitten. Zal je zien dat het tegen valt. Ik zie wekelijks nieuwelingen starten. Hbo studenten en al. Mensen van kantoor die een dagje per jaar mee moeten. Geen domme jongens. Ze kenne het niet eens.

Na een week opleiding.. de eerste dag alleen. Meer dan 40 adressen krijgen ze niet weg. Terwijl 150 minimaal per dag niet ongewoon is.

En maar zeiken die mensen, dat ze hun pakjes niet ontvangen. Weet je hoeveel chinese pakjes ik in mn handen heb waarvan het adres fout is ingetypt. Of dan ga je op zoek naar het adres en hebben mensen niet eens een normaal huisnummer zichbaar voor of op hun huis. Ja dan zou ik toch maar eens je buren op 15a eens navraag doen of hij daar niet per ongeluk ligt.

Mensen. Denk eens even na.

Geplaatst door E.s. Postnl op 13 juli 2019 om 21:42

Is praktisch onmogelijk om te betalen aan de deur. Bezorgers hebben haast...al dat oponthoudt. Gewoon minder bestellen consumenten...

Geplaatst door Lap Zat op 13 juli 2019 om 22:48

Ik begrijp niet waarom je de invoerrechten / BTW en administratiekosten op een Postnl locatie moet betalen. Je kunt tegenwoordig alles online betalen maar dit niet. Ik denk dat het gewoon een drogreden is om minder pakketjes te hoeven bezorgen.

Geplaatst door Claus van den Hoek op 14 juli 2019 om 00:24

Dan moet er wel een bericht komen dat je het pakket kan afhalen. Dit gaat vaak fout met alle gevolgen van dien. Ik kongisteren nog net op tijd een pakket afhalen voordat het werd teruggestuurd.

Geplaatst door Barend De Beer op 14 juli 2019 om 11:18

Laatste nieuws

RetailTrends