Duyvis bestaat 200 jaar

Duyvis bestaat dit jaar 200 jaar. Het Duyvis Party Center organiseert daarom verschillende festiviteiten. Zo deed de snackproducent onderzoek naar het fuifgedrag van Nederlanders. Daaruit blijkt dat slechts één procent van de mannen de regie volledig in handen krijgt. 75 procent van de ondervraagden ervaart een feestje wel eens als een verplichting. Men bezoekt zelfs liever feestjes van de schoonfamilie dan de eigen familie.

Het opvallendste resultaat uit het fuifonderzoek is dat vrouwen volstrekt geen vertrouwen hebben in het organisatietalent van de man. Slechts één procent van de vrouwen laat haar partner een feest optuigen. Vrouwen houden graag de organisatie in eigen hand terwijl tweederde van de mannen de organisatie uitbesteedt. Misschien zijn de feestjes georganiseerd door mannen daarom ook duurder. Mannen spenderen gemiddeld 210 euro aan een feestje, bijna zestig euro méér dan vrouwen. Negen op de tien mensen viert het feestje gewoon thuis en over de rotzooi maakt niemand zich druk.

Carnaval het minst populair
De populairste feestjes om naar toe te gaan zijn trouwerijen en feestjes die spontaan worden gegeven. Bruiloften zijn bij vrouwen populairder dan bij mannen. Eén op de drie ondervraagden geeft aan carnaval het minst leuke feest te vinden. Wie denkt dat dit in het zuiden des lands volledig anders is, zit ernaast. Bij één op de vijf zuiderlingen is carnaval het minst favoriet.

De presentatie van de onderzoeksresultaten van het nationale fuif onderzoek is de officiële aftrap. Op www.duyvis200jaar.nl wordt een digitale verjaardagskalender gelanceerd en de consument kan feestelijke acties op de winkelvloer tegemoet zien.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!