Sligro ziet winst flink dalen

Sligro ziet winst flink dalen

Sligro Food Group boekte in de eerste zes maanden flink minder winst. Het economisch klimaat in Nederland en België is behoorlijk afgekoeld, stelt de horecagroothandel. De kosten stegen ook.

"De daling van het consumentenvertrouwen in beide landen lijkt daarmee opnieuw een voorspellende waarde voor de marktontwikkeling", zegt directievoorzitter Koen Slippens. "In Nederland zagen we nog een kleine plus in de markt. Die is vooral prijsgedreven. In België is sprake van een krimpende markt. De kosten van logistiek, energie en personeel lieten een behoorlijke stijging zien."

De winst kwam uit op dertien miljoen euro, waar die in dezelfde periode vorig jaar uitkwam op 25 miljoen. Sligro, dat supermarktketen Emté van de hand deed, zag het bedrijfsresultaat uit voort te zetten bedrijfsactiviteiten met dertien miljoen dalen naar achttien miljoen euro.  

Voor de rest van het jaar verwacht Sligro dat de markt vlak blijft. De groothandel denkt last te houden van een 'guur klimaat'. Sligro verwacht wel lagere kosten door de integratie van de van Heineken overgenomen groothandelsactiviteiten.

Reacties 3


Charles Paape 18 jul, 10:33

Vreemd, het argument consumentenvertrouwen. In vrijwel alle retailsectoren is juist behoorlijke groei te zien (uitgezonderd de supers).


Ron Nota 18 jul, 10:47

Vorig jaar was met name het weer een afnamemotor in foodservice. Door de recent gerichte aquisitie ( Kweker ) en de ingezette veranderingen zal het tij worden gekeerd door deze hollandse multi national


ah oostenbrugge 18 jul, 16:15

Vind je het gek ze zijn duurder dan de gewone supermarkt

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!