Zalando breidt zijn duurzaamheidsassortiment uit. De webwinkel voegt onder meer het Nederlandse Mud Jeans, het Spaanse Ecoalf en ondergoedmerk Stripe + Stare aan het aanbod toe.
Zalando ziet onder consumenten een toename in de aanschaf van duurzame mode, doordat steeds vaker op 'organisch' of 'fairtrade' gezocht wordt. Met het uitbreiden van het duurzaamheidsassortiment komt de webwinkel tegemoet aan de interesses van de klant.
In totaal heeft de etailer 15 duizend duurzame artikelen, verdeeld over 240 merken en alle categorieën. De kleding krijgt de tag 'duurzaam', zodat klanten de producten makkelijker kunnen vinden.
Ecoalf-eigenaar Javier Goyeneche is op 12 september een van de sprekers op het Retail & Brands Festival in Amersfoort. Daar gaat hij in op de noodzaak om de modebranche te veranderen, aangezien er geen reserveplaneet is waar we naartoe kunnen als de aarde uitgeput is. Koop hier je ticket.
Reacties 0