Kledingverhuur is het snelst groeiende onderdeel van de modesector. Dat stelt het FD. De verwachting is dat de markt voor kledingverhuur groeit met twintig procent per jaar, van één miljard dollar in 2018 naar 2,5 miljard dollar in 2023.
Vooral jongeren hebben interesse in het huren van kleding of een kledingabonnement. Niet zozeer vanuit een duurzaamheidsoogpunt, maar vanuit gemak en om steeds wat nieuws te kunnen dragen. "Het aantal jongeren dat zegt in de toekomst een nieuw abonnement te nemen overtreft ruimschoots het aantal dat zegt iets op te willen zeggen", zegt Marten van Garderen, econoom bij de ING Bank. "Bij 65+'ers zeggen juist meer mensen hun abonnementen op."
Er zijn diverse kledingverhuurbedrijven te vinden, zoals het Amerikaanse Rent the Runway of Nuuly, een dochteronderneming van Urban Outfitters. In Nederland hebben we onder meer Kledingbibliotheek Lena en Prêt-à-Fred.
Reacties 0