Na Utrecht en Heerlen heeft IKEA’s Coffee Bar begin deze maand ook zijn intrek genomen in het filiaal in Amsterdam. Voor het eerst is er een smoothiebar met smoothies van vers fruit aan het concept toegevoegd. En vanaf deze week kunnen klanten er ook voor een verse ijskoffie terecht.
De zitruimte bij de koffiebar biedt plaats aan 120 mensen. Net als in Utrecht en Heerlen is ook hier het personeel speciaal door barista’s getraind, zodat er ‘een echt goede kop koffie’ geserveerd kan worden, en ook taartjes, muffins en brownies behoren hier tot het assortiment. Het prijsniveau in de Coffee Bar ligt iets hoger dan wat de reguliere bezoeker van IKEA gewend is.
Naast toevoegingen als een smoothie- en ijskoffiebar verschilt ook de look and feel van IKEA’s nieuwste Coffee Bar van de andere locaties. “De koffiebars...
Na Utrecht en Heerlen heeft IKEA’s Coffee Bar begin deze maand ook zijn intrek genomen in het filiaal in Amsterdam. Voor het eerst is er een smoothiebar met smoothies van vers fruit aan het concept toegevoegd. En vanaf deze week kunnen klanten er ook voor een verse ijskoffie terecht.
De zitruimte bij de koffiebar biedt plaats aan 120 mensen. Net als in Utrecht en Heerlen is ook hier het personeel speciaal door barista’s getraind, zodat er ‘een echt goede kop koffie’ geserveerd kan worden, en ook taartjes, muffins en brownies behoren hier tot het assortiment. Het prijsniveau in de Coffee Bar ligt iets hoger dan wat de reguliere bezoeker van IKEA gewend is.
Naast toevoegingen als een smoothie- en ijskoffiebar verschilt ook de look and feel van IKEA’s nieuwste Coffee Bar van de andere locaties. “De koffiebars in de filialen in Utrecht en Heerlen zijn meer industrieel ingericht, terwijl hier voor een Scandinavische look is gekozen”, vertelt Ramon Cnossen, kitchen commercialmanager van IKEA Food. “Zo is er veelal gebruikgemaakt van beton, notenhout en natuurlijke kleuren.”
Je vindt de Coffee Bar bij de ingang van het pand. Zo kunnen klanten er ook terecht voor een take-awaykoffie zonder de hele winkel door te hoeven. Het dient bovendien als ontmoetingsplek en er zijn speciale werkplekken gecreëerd als uitvalbasis voor studenten of mensen die in de buurt werken. Cnossen zegt dat door zakelijke klanten al veelvuldig gebruik van de koffiebar wordt gemaakt.
Het idee is dat het concept van de Coffee Bar binnen twee jaar door heel Nederland wordt uitgerold, vertelt Cnossen. “De opening van de koffiebar is een eerste stap in de aanpak van een nieuw IKEA food-concept. In september wordt het restaurant van een nieuw concept voorzien. Als dit aanslaat, dan vormt het de inspiratiebron voor de rest van de IKEA-restaurants wereldwijd.”