Kleding.nl adopteert Duitse concurrent

Kleding.nl adopteert Duitse concurrent

Kleding.nl neemt het Duitse online vergelijkingsplatform StyleLounge over. Met de aankoop wil de kledingzoekmachine zijn eigen positie en die van zusterbedrijf Fashiola versterken in Nederland, Duitsland, Frankijk en Zweden.

De activiteiten van StyleLounge werden in mei van dit jaar gestaakt. Sindsdien werd gezocht naar een overnamekandidaat. Kleding.nl neemt het merk, de marketingkanalen en diverse relevante technologieën van het Duitse platform nu over. Ook kunnen een aantal medewerkers van StyleLounge hun activiteiten bij Kleding.nl voortzetten.

Peter Langenkamp, ceo van Kleding.nl en Fashiola, laat weten dat de overname ‘perfect in de strategie van de kledingzoekmachine past’. “We kunnen ons zo meer concentreren op onze kernmarkten en nauwer samenwerken met onze partners”, meldt hij. Financiële details over de overname zijn niet bekendgemaakt. 

Kleding.nl is sinds 2012 in Nederland actief. Een jaar later werd de kledingzoekmachine internationaal uitgerold naar 24 landen onder de naam Fashiola. In 2017 kwam Kleding.nl in handen van het Spaanse Mitula Group. De online zoekmachine verwachtte onder zijn nieuwe eigenaar versneld te kunnen groeien. Langenkamp bleef aan als ceo.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends