Problemen bij Intertoys met bevoorrading winkels

Problemen bij Intertoys met bevoorrading winkels

Speelgoedketen Intertoys heeft problemen met de bevoorrading van de winkels. De keten heeft de banken om extra geld gevraagd om de zomermaanden door te komen, bevestigt een woordvoerder van Intertoys na berichtgeving van het AD.

De problemen worden veroorzaakt door nieuwe contracten die Intertoys na de doorstart moest afsluiten met leveranciers. "Dat heeft gewoon een beetje tijd nodig. We lopen daardoor met de bevoorrading een beetje achter." Franchisers hebben daarom toestemming gekregen om speelgoed bij andere groothandels in te kopen.

Intertoys ging in februari failliet en werd een maand later overgenomen door de Portugese investeringsmaatschappij Green Swan. Intertoys ging door met ongeveer de helft van het aantal winkel: 134 eigen winkels en zo'n tachtig franchisers. Eerder deze maand droeg Intertoys zeven grote filialen over aan ToyChamp. Winkels van meer dan duizend vierkante meter passen niet meer in de strategie van Intertoys.

Er dreigt geen sluiting van winkels, zegt de woordvoerder. "Daar is geen sprake van."

Reacties

ctrl alt delete

Geplaatst door ikke weet het op 31 juli 2019 om 17:19

En dan NOG zijn er leveranciers ( o.a. Hasbro, Mattel, lEGO , MGA , ) en noem maar de andere grote leveranciers die het niet nodig vinden om de zelfstandige winkeliers die wel goed draaien eens een bezoekje te brengen.
Nee ze zijn allemaal te arrogant, en als straks de krediet verzekering geregeld is dan staan ze weer als 1e op de stoep om te mogen leveren.


Ik geef Intertoys nog tot de kerst en dan is het weer over en uit,
Waarom worden de grote filialen eerst weer flink verbouwd, en dan snel verkocht aan Toychamp ??

Nee dit is geen weelde, maar weer een noodsprong om snel nog wat geld binnen te harken.

Geplaatst door ikke weet het op 31 juli 2019 om 17:33

Begin van het einde. Wie wil er nu geld steken in een organisatie die op sterven na dood is.

Geplaatst door Anne Ummels op 31 juli 2019 om 18:21

Rare reactie van ikke weet. Ik heb zelf twee speelgoedwinkels voorheen waren wij intertoys nu onder een andere vlag. Ik krijg regelmatig bezoek van de grote merken zoals Lego Hasbro, mattel en mga.
Nu zag je dit bericht wel aankomen, maar toch is het voor niemand goed in de speelgoedbranche.

Geplaatst door Bert Ernie op 31 juli 2019 om 18:32

Je wilt geld hebben om de zomermaanden door te komen??
En dan zeker nog geld om in te kopen voor decembermaand?
Aan een dood paard moet je niet trekken.
Investeerder heeft mis gegokt met zn feestje in de winkel.

Geplaatst door Frits Vries op 31 juli 2019 om 20:25

Nou Bert & Ernie dan zitten ze de hele week bij jou.
Ik en vele collega’s zien die arrogante firma’s nooit. In 5 jaar dat ik zelfstandig bezig ben, nog niemand gezien.
En de andere 30 jaar de laatste 5 jaar ook niemand.
Stekker eruit en zelfstandige, zelfstandig verder.

Geplaatst door Karel Karel op 31 juli 2019 om 21:42

Ik heb hetzelfde als Bert, ik koop ook rechtstreeks bij de grote merken. Dit heeft te maken met omzet in de grote merken.
Misschien wel logisch anders hebben de groothandels ook geen bestaansrecht.

Geplaatst door Bob T op 31 juli 2019 om 22:29

Sinds wanneer is er extra geld nodig als de bevoorrading stagneert??
Geen inkopen betekent toch geen geldbehoefte?
Het lijkt mij waarschijnlijker dat er te weinig geld binnenkomt door een te lage verkoop maar dat wil men natuurlijk niet toegeven.
Gevalletje "Dood paard trekken".

Geplaatst door Retail Kenner op 1 augustus 2019 om 09:55

Er is geen bank die hier nog geld insteekt. Er is geen investeerder die mee wil doen met een speelgoed retailketen na alle faillisementen de afgelopen jaren. De kapitaalinjectie zal er niet komen. En straks in September, Oktober en November is er zelfs nog meer behoefte aan kapitaal om de voorraden te financieren van het laatste kwartaal. Er zijn weinig leveranciers die op krediet leveren. Hoe lang dus nog?

Geplaatst door Hoe Lang op 1 augustus 2019 om 10:13

Ik snap die Nederlandse werkwijze niet. Geen enkele Belg gaat geld pompen in een schip dat al enkele keren gezonken is. Bij ons is failliet werkelijk failliet... waarmee ik dus niet negatief ben over Nederland want ik vind de Nederlanders meer gedreven als ondernemer dan wij Belgen....

Geplaatst door Serge Van Der Poorten op 1 augustus 2019 om 10:34

Ik dacht dat de inkopen voor het komende najaar al in januari plaatsvonden. Deze zullen dus door de curatoren zijn geannuleerd. In April pas een doorstart en nu geen geld voor de zomer door te komen. Waar komt het geld dan vandaan om de goederen voor het najaar te bestellen. Moeten toch al in oktober geleverd zijn. Najaarsboek moet toch ook al ver af zijn. Rara allemaal vraagtekens. Wordt het personeel weer met een kluitje het riet ingestuurd.

Geplaatst door Anne Ummels op 1 augustus 2019 om 12:37

Inkopen voor het najaar moeten inderdaad al in het begin van het jaar zijn vastgelegd bij de grote leveranciers. Waarschijnlijk dus ook voorraadproblemen in het najaar.

Geplaatst door Dennis Smit op 1 augustus 2019 om 13:31

Ja de organisatie stond voor de verhuizing naar Amsterdam goed, daarna ging het mis!! In Waddinxveen allemaal bevlogen mensen met een speelgoedhart, daar is nu niemand meer van bij de huidige organisatie, geen speelgoedkennis meer aanwezig. Dus ooit foute keuzes gemaakt.

Geplaatst door Joyjoy Z op 2 augustus 2019 om 10:56

Laatste nieuws









RetailTrends