HelloFresh haalt voor het eerst een positief resultaat

HelloFresh haalt voor het eerst een positief resultaat

Maaltijdpakketbezorger HelloFresh maakte in het tweede kwartaal van 2019 voor het eerst winst. Het bedrijf had wereldwijd een aangepast ebitda van 18,3 miljoen euro. In dezelfde periode vorig jaar had HelloFresh nog een verlies van 3,9 miljoen euro.

De Verenigde Staten behaalde een positieve ebitda-marge van 2,9 procent en in de overige landen waar HelloFresh actief is, werd een positieve ebitda-marge van 11,5 procent gerealiseerd. Het bedrijf had bovendien een omzet van 437 miljoen euro, wat een groei van 37 procent betekent ten opzichte van vorig jaar. De bezorgdienst verwacht in 2019 in totaal 250 miljoen maaltijden te bezorgen wereldwijd. 

HelloFresh leverde het tweede kwartaal zijn maaltijden aan 2,4 miljoen actieve klanten. Cijfers van de maaltijddienst in Nederland zijn niet bekend. Verder bezorgt HelloFresh in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België, Oostenrijk, Luxemburg, Zwitserland, Australië, Canada en Nieuw-Zeeland.

Reacties 1


jan zonder achternaam 13 aug, 14:45

2,4 miljoen, duizend of hoeveel klanten?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!