Het gat dat de financieel dienstverleners achterlaten na het saneren van hun kantorennetwerk, biedt kansen aan retailers. Zo is Kruidvat na het aanbieden van leningen nu ook gestart met het verkopen van verzekeringpolissen. Anderen gingen de drogisterij voor, alleen bij Vendex KBB lijkt de verkoop van financiële producten redelijk te lopen. Beide bedrijven bieden alleen eenvoudige producten aan die via een folder, callcenter of internet verkocht kunnen worden. Ondanks de lage marges op deze producten kost het de retailers weinig schapruimte. Daarbij staat de kassa en de balie er al.
De Hema verkoopt sinds kort ook financiële producten. De vier soorten verzekeringen zijn een succes. Op basis van de huidige verkoopgegevens wordt het aantal verzekeringsproducten in maart verder uitgebreid. “We verkopen basisproducten, zoals bandenplaksetjes en fluitketels en telefoonkaarten. Daar hoort een auto- of een reisverzekering bij”, aldus een woordvoerder van de Hema.
Gat banken kans retailers
Gepubliceerd op 31 januari 2006 om 00:00
Reacties 0