De Nederlandse detailhandelsomzet is in juni met 2,8 procent toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Vorige maand lag de omzetgroei met 3,1 procent iets hoger. Het verkoopvolume steeg vorige maand met 2,4 procent, blijkt uit cijfers van het CBS.
Winkels in de non-foodsector noteerden een plus van 2,3 procent. De omzet binnen de meubel- en woninginrichting en doe-het-zelfartikelen realiseerden binnen die sector de grootste omzetstijging. Ook kleding-, schoenen- en elektronicawinkels zagen hun omzet stijgen, net als drogisterijen. Winkels in recreatieartikelen hebben in juni juist minder omgezet in vergelijking met een jaar eerder.
De winkels in de foodsector hebben vorige maand 0,9 procent meer omgezet. Supermarkten zagen hun omzet met 1,3 procent toenemen, terwijl die van de speciaalzaken met 1,9 procent kromp.
Online werd bijna zeventien procent meer omgezet. De grootste groei is zichtbaar bij multi-channelers, daar is 24,3 procent meer omgezet dan vorig jaar. Pure webwinkels boekten een omzetgroei van 11,6 procent.
Reacties 0