De feiten over nepproducten onder een vergrootglas

De feiten over nepproducten onder een vergrootglas

Het wordt steeds lastiger namaakproducten te onderscheppen. In 2017 stuitte de Nederlandse douane nog op zo’n 2,2 miljoen neppe producten, terwijl in 2018 dit aantal bijna halveerde naar 1,3 miljoen. De daling komt niet zo zeer doordat de productie van dit soort artikelen afneemt, maar meer door het feit dat ze moeilijker te onderscheppen zijn. De Nederlandse economie is hier de dupe van aangezien de verkoop jaarlijks zo'n twee miljard euro kost, blijkt uit een schatting van het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie. In de categorieën kleding, schoenen, supplementen en medicijnen worden de meeste producten nagemaakt. Meer (nadelige) feiten over fake producten vind je in de onderstaande infographic van NowSourcing

 

Het wordt steeds lastiger namaakproducten te onderscheppen. In 2017 stuitte de Nederlandse douane nog op zo’n 2,2 miljoen neppe producten, terwijl in 2018 dit aantal bijna halveerde naar 1,3 miljoen. De daling komt niet zo zeer doordat de productie van dit soort artikelen afneemt, maar meer door het feit dat ze moeilijker te onderscheppen zijn. De Nederlandse economie is hier de dupe van aangezien de verkoop jaarlijks zo'n twee miljard euro kost, blijkt uit een schatting van het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie. In de categorieën kleding, schoenen, supplementen en medicijnen worden de meeste producten nagemaakt. Meer (nadelige) feiten over fake producten vind je in de onderstaande infographic van NowSourcing

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!