Kijkshop verlegt aandacht naar kwaliteit
Gepubliceerd op 29 oktober 2004 om 00:00
Vitrinewinkel Kijkshop wijzigt de communicatiestrategie. De promotie van Kijkshop als goedkoopste winkel maakt plaats voor de slogan `Meteen de beste keuze`. Marketingmanager Roderik Visser wil van Kijkshop weer een sterk merk maken. De focus op prijs was daarvoor te eendimensionaal, waardoor Visser nu inzet op kwaliteit als concurrentievoordeel van de Kijkshop-winkels. De nieuwe focus op kwaliteit betekent onder meer dat het assortiment wordt teruggebracht van 6.000 naar 4.000 artikelen. Ook wordt het aantal koopwerelden teruggebracht van 13 naar 4: multimedia, persoonlijke verzorging, huishoudelijk en vrije tijd. Daarnaast wordt de communicatie eenvoudiger en wordt er meer gebruik gemaakt van consumentenonderzoek. Visser gaat tot deze acties over na het houden van een uitgebreid consumentenonderzoek. Een van de positieve uitkomsten van dat onderzoek was dat de naamsbekendheid van Kijkshop 98% bedraagt. Traffic en conversie lieten echter een minder goed beeld zien: klanten komen gemiddeld 4 keer per jaar in een Kijkshop-winkel en kopen gemiddeld 1,1 product per bezoek. Die cijfers moeten omhoog, aldus Visser.
Reacties 0