'Misvormde groenten geliefd bij Nederlandse consumenten'

'Misvormde groenten geliefd bij Nederlandse consumenten'

Het overgrote deel van de Nederlandse consumenten is bereid misvormde groenten en fruit te kopen. Slechts twee procent zegt dit soort producten niet te willen, stelt het onderzoek van Radar onder dertigduizend consumenten. 

Iets meer dan de helft van de ondervraagden zegt dat fruit en groenten met een afwijkend uiterlijk goedkoper moeten zijn, tegenover 49 procent die vindt dat deze producten evenveel mogen kosten als producten met een standaarduiterlijk. Het onderzoek toont aan dat vijf cent per kilo al genoeg is om de meerderheid van de mensen voor de afwijkende producten te laten kiezen. 

Naast een prijsvoordeel wordt het voorkomen van voedselverspilling met 83 procent als grootste voordeel gezien door consumenten. Daarnaast worden onder meer de steun voor kleine boeren (vijftig procent) en de handigheid van de vorm voor sommige gerechten (zeventien procent) als voordeel gezien.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends