Hier lijk je de set van een Franse cultfilm in te stappen

Hier lijk je de set van een Franse cultfilm in te stappen

De inspiratie voor de winkel van het Chinese lingeriemerk Imi's is gehaald het personage Amélie, dat werd bedacht door de regisseur Jean-Pierre Jeunet. Amélie is te zien in de film Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, een populaire Franse cultfilm uit 2001.

Aan het begin van de winkel in Beijing vind je Imi's market: een verwijzing naar een scene uit de film die zich afspeelt op een groente- en fruitmarkt. Groen, rood en geel domineren het kleurenpallet in het pand, kleuren die ook in de film veelvuldig terug te vinden zijn. De reclameposters aan de muur zijn nog een referentie. De modellen dragen pruiken met opvallend geknipte pony's, een kenmerk dat opvallend is voor Amélie. 

Als je de...

De inspiratie voor de winkel van het Chinese lingeriemerk Imi's is gehaald het personage Amélie, dat werd bedacht door de regisseur Jean-Pierre Jeunet. Amélie is te zien in de film Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, een populaire Franse cultfilm uit 2001.

Aan het begin van de winkel in Beijing vind je Imi's market: een verwijzing naar een scene uit de film die zich afspeelt op een groente- en fruitmarkt. Groen, rood en geel domineren het kleurenpallet in het pand, kleuren die ook in de film veelvuldig terug te vinden zijn. De reclameposters aan de muur zijn nog een referentie. De modellen dragen pruiken met opvallend geknipte pony's, een kenmerk dat opvallend is voor Amélie. 

Als je de winkel verder in loopt, tref je een design aan dat verwijst naar de slaapkamer van Amélie. In de film is dat de plek waar het personage een ‘schatkist’ vindt die haar helpt zichzelf te accepteren. Volgens Imi's is zijn winkel ook zo'n plek. Tijdens het passen en kopen van lingerie leren vrouwen 'hun ware zelf ontdekken en accepteren'.

Bij het kassagedeelte worden op een projector korte stukjes uit de film afgespeeld. Le Fabuleux Destin d'Amélie was een internationale kaskraker en won verschillende prijzen. Het verhaal speelt zich af in Parijs en vertelt het verhaal over Amélie, die haar geluk vindt door zich in te spannen voor het geluk van anderen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!