De Bijenkorf voorziet duurzame producten van herkenbaar label

De Bijenkorf voorziet duurzame producten van herkenbaar label

De Bijenkorf voegt een duurzaamheidslabel toe aan zijn collectie. Het label is voorzien van een groene kleur en een bij. Kleding met het label moet voor een klant gemakkelijker te herkennen zijn als een product met een duurzaam karakter. 

De warenhuisketen heeft inmiddels meer dan duizend producten van het label voorzien. Het label vertelt iets over de arbeids-, milieu- en dierenwelzijnsomstandigheden waarin het kledingstuk gemaakt is. Zo kan het product bijvoorbeeld biologisch zijn, milieuvriendelijk of gemaakt zijn tegen een 'eerlijke prijs voor alle betrokkenen'. Naast het groene label, heeft de Bijenkorf als onderdeel van de Selfridges Group ook het G-7 Fashion Pact ondertekend, waarin nieuwe doelen op het gebied van duurzaamheid worden gesteld.

“We vinden het belangrijk om meetbare doelen op het gebied van klimaat, biodiversiteit en oceanen zoals vastgelegd in het G-7 Fashion Pact te steunen. Dit is een van de initiatieven waarmee wij bijdragen aan een groene toekomst", zegt Giovanni Colauto, ceo van de Bijenkorf.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends