Amazon zet vol in op Clicks & Mortar-concept

Amazon zet vol in op Clicks & Mortar-concept

Amazon heeft deze maand in Edinburgh een derde pop-up winkel onder de noemer Clicks & Mortar geopend. De e-commercereus wil hiermee online merken een podium geven in de winkelstraat.

De pop-up store in Edinburgh is de eerste in Schotland. Eerder opende Amazon al winkels in Manchester en Cardiff. In de winkel krijgen Schotse onlinespelers de kans hun producten fysiek te verkopen. Het assortiment bestaat uit onder meer woonartikelen en accessoires. 

Naast een fysiek podium, helpt Amazon de deelnemende merken met hun onlinebusiness door trainingen te verzorgen. Amazon wil volgens Retail Gazette in totaal tien Clicks & Mortar-winkels openen, waarbij honderd verschillende merken worden aangesloten.

Clicks & Mortar is een van de vele manieren waarop Amazon inmiddels fysiek actief is. In de Verenigde Staten is het concern sinds kort actief met pop-up winkels onder de naam Presented by Amazon, waarbij juist het eigen assortiment centraal staat. Lees op RetailTrends meer over de steeds groeiende fysieke aanwezigheid van Amazon.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!