Coolinvestments blaast het voormalige V&D-merk Prijzencircus nieuw leven in als outletplatform in het middensegment. Zowel eigen modeformules als andere merken kunnen daar hun voorraden uitverkopen.
Prijzencircus biedt niet alleen mode, maar ook andere productcategorieën aan. “Niet alleen fashionspelers hebben te kampen met veel voorraden, de retail in het algemeen heeft daar last van”, zegt mede-eigenaar Jonathan Kahn van Coolinvestments. Het is voor het eerst sinds het faillissement van V&D dat de naam Prijzencircus door de nieuwe eigenaren wordt gebruikt.
Eerder was het plan om in de voormalige panden van Coolcat een nieuwe winkelketen te starten, waarvan de werknaam Soho was. Dat had een outletformule moeten worden. “We hebben er uitgebreid naar gekeken, maar voor nu zien we het niet als een haalbaar concept”, zegt Kahn. In plaats daarvan focust het bedrijf zich op zijn online outlets. Naast Prijzencircus is Coolinvestments ook eigenaar van To Be Dressed, een platform dat zich op het hogere segment richt.
Lees op RetailTrends meer over de plannen van Coolinvestments met Prijzencircus en de diverse modemerken.
Reinder Koornstra 29 aug, 18:07