Electro World rekent op groei, ondanks krimpende markt

Electro World rekent op groei, ondanks krimpende markt

Het aantal elektronicazaken in Nederland zal de komende vijf jaar dalen van twaalfhonderd naar negenhonderd. Dat voorspelt directeur Jan van de Wouw in het AD, terwijl hij voor zijn eigen winkelketen juist uitbreiding voorziet.

Na de faillissementen van ketens als It’s en Scheer & Foppen verwacht Van de Wouw dat de terugloop van het aantal fysieke winkels nog niet afgelopen is. Spelers als Amazon en Alibaba zorgen volgens hem voor toenemende prijsdruk. Voor Electro World ziet hij nog ruimte voor ‘lichte groei’. Met name het feit dat de monteurs van de retailer veel kunnen maken en installeren noemt hij belangrijk. “De vervangingsmarkt moet je niet onderschatten.”

Electro World boekte vorig jaar een omzet van 330 miljoen euro, naar eigen zeggen het beste resultaat in zeven jaar. Uit de jaarrekening blijkt dat de elektronicaketen een kleine winst boekte, met een resultaat na belastingen van iets minder dan 77 duizend euro.

Moederbedrijf United Retail koos er vorig jaar voor om zusterketen Euronics om te bouwen tot Electro World, een formule die nu zo’n 150 winkels heeft. Alle winkels werden van het nieuwste winkelconcept van Electro World voorzien. 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends