De Bijenkorf ziet omzet groeien en opent Duitse webshop

De Bijenkorf ziet omzet groeien en opent Duitse webshop

De omzet van de Bijenkorf is in het eerste halfjaar met vijftien procent gestegen. Oorzaak? “Onderscheidend vermogen”, zegt ceo Giovanni Colauto tegenover de Telegraaf.

De omzet steeg over de hele breedte van het warenhuis. Online noteerde de Bijenkorf een omzetstijging van negentien procent en de winkels plusten met dertien procent. Dat laatste komt ook doordat zes procent meer bezoekers de warenhuizen wisten te vinden. Wat dat voor de winst concreet betekent, meldt Colauto niet. Hij zegt alleen dat ‘er meer winst is gemaakt.’

De reden van de groei heeft volgens Colauto te maken met de winkels die met een nieuwe look en feel zijn uitgerust, maar ook goede marketing, het verkopen van de juiste merken, prima service en een goede website dragen eraan bij. 

Het warenhuis opende maandag bovendien zijn Duitse webshop. “Duitsland is een lastige markt met veel aanbod en kritische en prijsbewuste Duitsers. Maar ik zie kansen omdat de Duitse onlinemarkt harder groeit dan de Nederlandse, het bestedingspatroon van Duitsers gemiddeld hoog is en onze oosterburen beste over de grens willen shoppen.” Het warenhuis biedt zo’n duizend merken aan de Duitse markt aan. Colauto wil de aankomende drie jaar kijken hoe de Bijenkorf zich in Duitsland ontwikkelt. 
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends