Vleesvervangers steeds populairder bij Nederlanders

Vleesvervangers steeds populairder bij Nederlanders

Veertig procent van de huishoudens koopt jaarlijks weleens een vleesvervanger. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK Nederland dat tienduizend huishoudens ondervraagde. De helft van de kopers is afkomstig uit het westen en iets minder dan de helft is hoogopgeleid. 

Het percentage huishoudens dat jaarlijks weleens een vleesvervanger koopt groeit landelijk, met uitzondering van Noord-Nederland. Oorzaak van de groei is het bredere aanbod, maar ook de betere smaak en kwaliteit van de vleesvervangers. 

Onder de tienduizend ondervraagde huishoudens gaf een derde van de respondenten aan dat het een bewuste keuze is om geen vlees of vis te eten bij het avondeten. Vrouwen gaven daarbij vaker aan dat dit een bewuste keuze is dan mannen. Als reden wordt opgegeven dat het beter is voor het milieu en het klimaat en dat het gezonder is dan vlees. 

 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!