Hoewel het woord omnichannel soms lijkt te passen in de categorie ‘jeukwoorden’, blijft het een belangrijk begrip voor retailers. Als een product bijvoorbeeld even niet in de winkel op voorraad is, dan wil de klant bijvoorbeeld de mogelijkheid om deze te bestellen in de webshop. Anders gaat hij wel naar de concurrent. Wist je bijvoorbeeld dat retailers met een sterke omnichannel-omgeving een retentiepercentage van 89 procent behalen, in vergelijking met 33 procent voor degene die dit niet heeft? Dat en meer lees je in deze infographic van iWMS.
Omnichannel in twaalf cijfers
Gepubliceerd op 5 september 2019 om 13:36
Hoewel het woord omnichannel soms lijkt te passen in de categorie ‘jeukwoorden’, blijft het een belangrijk begrip voor retailers. Als een product bijvoorbeeld even niet in de winkel op voorraad is, dan wil de klant bijvoorbeeld de mogelijkheid om deze te bestellen in de webshop. Anders gaat hij wel naar de concurrent. Wist je bijvoorbeeld dat retailers met een sterke omnichannel-omgeving een retentiepercentage van 89 procent behalen, in vergelijking met 33 procent voor degene die dit niet heeft? Dat en meer lees je in deze infographic van iWMS.