IKEA heeft zijn filiaal in Groningen vernieuwd. De winkel is geïnspireerd op het leven van de inwoners van de stad en focust zich meer op het tonen van complete woonoplossingen. Daarnaast zijn meubels en accessoires meer bij elkaar geplaatst.
Het is het voor het eerst dat het Zweedse warenhuis een filiaal op deze manier indeelt. Door gerelateerde producten bij elkaar te plaatsen hoopt IKEA de verkoop van totaalpakketten te stimuleren. De verbouwing heeft ongeveer vier maanden geduurd.
De showrooms in de winkel reflecteren het leven van bezoekers uit de stad en omgeving. De medewerkers van de meubelketen gingen bij bewoners uit de regio langs om te praten over hun woonuitdagingen en -oplossingen en...
IKEA heeft zijn filiaal in Groningen vernieuwd. De winkel is geïnspireerd op het leven van de inwoners van de stad en focust zich meer op het tonen van complete woonoplossingen. Daarnaast zijn meubels en accessoires meer bij elkaar geplaatst.
Het is het voor het eerst dat het Zweedse warenhuis een filiaal op deze manier indeelt. Door gerelateerde producten bij elkaar te plaatsen hoopt IKEA de verkoop van totaalpakketten te stimuleren. De verbouwing heeft ongeveer vier maanden geduurd.
De showrooms in de winkel reflecteren het leven van bezoekers uit de stad en omgeving. De medewerkers van de meubelketen gingen bij bewoners uit de regio langs om te praten over hun woonuitdagingen en -oplossingen en namen deze informatie mee in het ontwerp. Via video en audio worden de woonuitdagingen van de Groningse bevolking getoond, waarna de bedachte woonoplossing direct zichtbaar wordt.
IKEA zet in het Groningse filiaal in op een verbetering van de integratie tussen de online en offline winkelervaring. Zo is er ruimte voor een ‘bestellen & ophalen’-balie, waarbij klanten binnen vier uur hun bestelling kunnen afhalen.
Van 9 tot en met 15 september is er een pop-upstore van de brandweer in het vernieuwde filiaal te vinden. Hier geeft het regionale brandweerteam van Groningen consumenten advies over de brandveiligheid in huis.