'Nederlandse consument heeft liever lage bezorgkosten dan snelle bezorging'

'Nederlandse consument heeft liever lage bezorgkosten dan snelle bezorging'

Bijna driekwart van de Nederlandse consumenten verkiest lage bezorgkosten boven een korte levertijd bij een online bestelling. Dat blijkt uit onderzoek van het logistiek platform Descartes onder ruim duizend consumenten.

Voor de productcategorieën kleding en schoenen vinden consumenten een korte levertijd het minst belangrijk. Zij betalen in plaats daarvan liever minder bezorgkosten. Hetzelfde geldt voor elektronicaproducten en meubels. Het online bestellen van eten en drinken vormt een uitzondering op de regel. Daarbij vinden consumenten een snelle levering wel deglijk belangrijker dan lage bezorgkosten.

Het onderzoek stelt dat consumenten tevredener zijn wanneer zij keuzevrijheid hebben in de lengte van levertijd en de hoogte van bezorgkosten.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!