'Intertoys dreigde opnieuw om te vallen'

'Intertoys dreigde opnieuw om te vallen'

Intertoys dreigde opnieuw kopje onder te gaan, zegt de nieuwe eigenaar Michiel Witteveen. Als hij de speelgoedketen niet had gekocht, was het bedrijf volgens hem opnieuw omgevallen. "Dat wilden we niet laten gebeuren", zegt hij tegen het FD.

Ingewijden melden aan de krant dat het Portugese investeringsfonds Green Swan, dat Intertoys in maart kocht, te weinig geld had om de schappen te vullen. In het afgelopen halfjaar bestelde het sporadisch spullen, zegt een leverancier. Van de plannen om de winkels flink aan te pakken met escaperooms en karaokestudio's kwam dan ook weinig terecht.

Intertoys heeft nu voor de derde keer in twee jaar tijd een nieuwe eigenaar. Eind 2017 nam het Britse Alteri de speelgoedketen over van Blokker Holding. Begin dit jaar ging Intertoys failliet, waarna het Portugese Green Swan een doorstart realiseerde. Witteveen maakte zaterdag bekend dat hij met Mirage Holdings, de nieuwe naam van Blokker Holding, de speelgoedketen terugkoopt.

RetailTrends sprak eerder dit jaar met ceo Roland Armbruster over de nieuwe strategie van Intertoys.

Reacties 9


Anne Ummels 10 sep, 11:12

Ze konden bij Intertoys misschien de directie een schop onder de komt geven. Die is nooit eerlijk geweest tegen over haar mensen en heeft de ballen verstand van speelgoed. Zijn alleen maar zakkenvullers over de rug van hardwerkende mensen. Wat ze hebben overgenomen van mensen in de winkels naar het faillissement zijn mensen zonder ervaring en zonder hart voor de zaak.


Wilma Angenent 10 sep, 12:13

Zo eindelijk iemand die de waarheid durft te zeggen wat heeft het kantoor personeel nou verstand van hard werken geen malle moer en geen hart voor de zaak alleen voor de centjes. Schandalig


Anoniem Sanders 10 sep, 12:44

Helemaal mee eens, eerst maar eens een andere directie en mensen achter het roer die verstand van ondernemen hebben ipv die Nijenrode studenten die niets van de praktijk weten!!


Frits Vries 10 sep, 13:36

En heeft witteveen wel voldoende middelen?
Of is hij de man om blokker (holding)uit het straatbeeld te doen laten verdwijnen onder t mom van"alles eraan gedaan"


Wessel Withagen 10 sep, 19:18

Helemaal met mijn voorgangers eens! Een directie en hoofdkantoor met medewerkers die 0,0 ballen verstand van speelgoed hebben. Hadden ze überhaupt verstand van Retail? Ik betwijfel het ten zeerste. Je zag ze helemaal nooit, maar dan ook nooit in de winkels.


Johan Wanningen 11 sep, 10:22

Ik heb 31 jaar bij dit bedrijf gewerkt , 25 jaar in de OR gezeten en 15 jaar Legoworld gedaan , wat hier de laatste 3 jaar is gebeurd is verschrikkelijk , mensen met zogenaamde kennis van zaken aan het roer die geen oor hadden voor de vloer dat is in al die jaren hiervoor niet voor gekomen ,ze waren alleen maar bezig met hun eigen stempeltje er op te drukken , ik hoop en denk dat het nu wel weer eens goed kan gaan komen met Intertoys en zo hoort het ook Intertoys en speelgoedmarktleider dat hoort bijelkaar.


Frits Vries 11 sep, 12:11

Kortom is het een goedkope truc geweest om eerst intertoys failliet laten gaan.gereorganiseerd.en heel goedkoop teruggekocht....
Ook t feit dat Witteveen blokker gekocht heeft en nu intertoys.
Ik hoop voor hem dat t een heel goed najaarsseizoen word,anders is zijn inverstering zo verdampt.


Alex Zielhorst 11 sep, 18:00

Johan ben het helemaal met je eens, net als jou heb ik ook 31 jaar bij Intertoys gewerkt waarvan 27 jaar op de inkoop met geweldige mensen die allemaal verstand hadden van het speelgoedvak en het "begeistert" uitvoerden en dan wordt het idd in drie jaar afgebroken door mensen zonder kennis, met allemaal interimmers en het dubbele aan mensen op het hoofdkantoor tov voorheen in Waddinxveen(en de mensen die je nodig had waren verdwenen). Is te hopen dat met de terugkeer van voormalige twee "speelgoeddirekteuren" nog wat gered kan worden


arthur Braak 12 sep, 11:51

Ik zou erg graag de heer Witteveen eens willen spreken over beleving in Retail , wat we bij FAME sinds 2002 al als hoofd doel hadden. Geen dure marketing bureaus die die na een lang onderzoek een logo minimaal aanpassen en denken dat dit de verkoop zal stimuleren , geen werkgroepen die een peperdure pilotstore neer zetten die de kleine klantjes helemaal niets van begrijpen. Intertoys heeft een Josh (Tom Hanks ) uit Big nodig :-) https://www.youtube.com/watch?v=3ERuhks3GNk Arthur ter Braak

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!