Kindermodemerk Donsje opent deze maand zijn eerste fysieke winkel: een flagshipstore aan de Amsterdamse Willemsparkweg.
Het luxe kindermerk maakt de stap naar fysieke retail omdat het gelooft dat fysieke winkels en een webshop elkaar versterken en samen de klant de beste merkbeleving kunnen bieden. “We hebben de afgelopen jaren eerst gefocust op het perfectioneren van de producten, collecties en merkbeleving,” aldus oprichter Florentine Slingeland tegen Fashion United.
Daarbij bleek er onder nationale en internationale klanten vraag te zijn naar een fysieke winkel in de hoofdstad, volgens Slingeland, die Donsje runt samen met haar man. Door de wereldwijde vraag naar producten groeit het merk volgens haar hard. "We zijn bijvoorbeeld bezig om onze webstore naar meerdere talen en valuta uit te breiden. Maar de komende tijd zijn we vooral aan het focussen op onze flagshipstore een succes te maken.”
Het kindermerk staat onder meer bekend om de fantasierijke schoenen en accessoires. Een deel van de opbrengst van Donsje gaat naar de Shining Star Foundation in Nairobi: een school die Slingeland en haar man hebben opgezet toen ze daar woonden.
Reacties 0