Labfresh zet met eerste fysieke winkel in op vergroten naamsbekendheid

De eerste fysieke winkel van Labfresh aan de Amsterdamse Brouwersgracht is niet zozeer bedoeld om veel omzet te genereren, maar vooral een middel om het merk bekender te maken. Dat vertellen oprichters Lotte Vink en Kasper Brandi aan RetailTrends

Het Nederlandse modemerk profileerde zich in eerste instantie vooral online, maar wilde zijn klanten toch ook offline bedienen. In de eerste fysieke winkel in Amsterdam kunnen bezoekers een glas rode wijn over een shirt gooien en zien dat er geen vlekken achterblijven. Het doel is ook nog flagshipstores in Berlijn en Kopenhagen te openen. Daarnaast komt er binnenkort een Labfresh-polo op de markt.

Labfresh werd bekend als het meest gefinancierde Nederlandse fashionproject op Kickstarter in de geschiedenis. Het merk is gespecialiseerd in shirts voor mannen die behalve vlekken ook geurtjes en kreukels tegengaan. Bijna elfhonderd mensen plaatsten een pre-order met een totale waarde van 140 duizend euro. In 2018 werd een omzet behaald van 2,5 miljoen euro. Verwacht wordt dat de omzet dit jaar verdubbelt.

Labfresh is een van de RetailTrends RetailRookies 2019-2020. Unrobe werd tijdens de vierde editie van het Retail & Brands Festival uitgeroepen tot RetailRookie of the Year. Andere Rookies zijn onder meer Crisp, Plantsome en Olivery.
 

Reacties 1


Ellen Van den bergh 18 okt, 12:43

Vrouwen willen dit ook?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!