Het Duitse Babor opent vrijdag in Amsterdam zijn eerste Nederlandse flagshipstore. Het cosmeticamerk doet dit samen met het Amsterdamse modemerk Laundry Industry, waardoor producten van beide merken in de winkel verkocht worden. Het is de eerste keer dat Babor op deze manier met een retailer samenwerkt.
Door in te zetten op eigen winkels wil Babor meer consumenten kennis laten maken met het merk. “We willen meer fans creëren, meer brand awareness genereren en onze community vergroten”, vertelt Andreas Wolf, director business development bij Babor, aan RetailTrends.
Het filiaal in de hoofdstad is de tweede in een handjevol winkelopeningen die Babor dit jaar doet. Vorige maand werd in Stockholm de eerste geopend. In eigen land worden er vestigingen in Frankfurt, Keulen en Berlijn toegevoegd. Ook komt er een winkel in Brussel. De winkels zijn voorzien van een vernieuwd concept, waarbij Babor niet alleen inzet op de verkoop van producten, maar ook op het uitproberen ervan, het verhaal hierachter en het verzorgen van fast en slow treatments.
De bestaande winkels in Aken en Hamburg worden volgend jaar omgebouwd naar het nieuwe concept. Daarnaast moet het winkelconcept ook in grote steden als New York, München, Dubai en Shanghai te bewonderen zijn, zo klinken de ambitieuze plannen.
Aan de hand van de winkels die nu geopend worden en de reacties van consumenten hierop wordt over een tijdje de balans opgemaakt, stelt Wolf. “We moeten onszelf blijven ontwikkelen en kijken wat echt zinvol is.” Het hele interview over de plannen van Babor lees je hier.
Reacties 0