Bouwmarkt Hornbach behaalde het afgelopen halfjaar 10,5 procent groei in zijn netto-omzet. De gemiddelde groei in de doe-het-zelf-branche is drie procent.
Het van oorsprong Duitse bedrijf zag in totaal zijn omzet met negen procent stijgen naar 2,6 miljard euro. Ruim 1,1 miljard euro is afkomstig uit landen anders dan Duitsland. Hoeveel omzet er in Nederland precies is gedraaid, vertellen de cijfers niet. In Duitsland steeg de like-for-likegroei met 7,4 procent. In totaal werd er een winst behaald van 132 miljoen euro, ten opzichte van 110 miljoen vorig jaar. Het bedrijfsresultaat (ebit) komt uit op 198,4 miljoen, een toename van 23,3 procent.
"We zijn tevreden over de omzetontwikkeling in ons land. We zien bovendien nog volop groeimogelijkheden in Nederland. Daarbij blijven we ons concept, een groot assortiment tegen vaste lage prijzen mét uitgebreide service, trouw", aldus Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland.
Reacties 0