Intertoys draaide onder Green Swan slecht vanwege een gebrek aan producten. De nieuwe eigenaar Michiel Witteveen investeert volop in het aanvullen van de voorraad, vertelt hij in gesprek met RetailTrends. 

Het Portugese Green Swan had grote plannen met Intertoys en wilde onder meer escaperooms en karaokestudio’s in winkels neerzetten. “Hartstikke leuk, maar dat moet je wel ergens van betalen”, zegt Witteveen. En geld hadden de Portugezen volgens hem niet. Green Swan heeft met de aankoop van Intertoys volgens hem een te grote broek aangetrokken, wat hij een schande noemt. “Als je het budget hebt om een Fiat te kopen, heb je in de Bentley-garage niets te zoeken.”

Witteveen vindt meer beleving in de winkels een goed idee, maar geeft de prioriteit aan spullen. “Afgelopen week zijn er veertien vrachtwagens met alleen al 360 pallets Lego naar binnen gereden. Dat werkt, mensen willen spullen in de winkel.”

Intertoys moet meer investeren in private label, vindt Witteveen verder. De keten was de afgelopen jaren te veel afhankelijk van grote producten als Lego en Mattel, waaraan weinig wordt verdiend.

RetailTrends sprak uitgebreid met Michiel Witteveen op het hoofdkantoor van Mirage. Het volledige interview verschijnt binnenkort in het fysieke en digitale magazine. Nog geen member? Klik hier voor meer informatie.