Zeeman heeft vorig jaar een omzet van 609 miljoen euro in de boeken geschreven. Dat is zo’n vier procent meer dan een jaar eerder. Dat blijkt uit de jaarrekening van de textieldiscounter.
De nettowinst van Zeeman steeg van 12,3 naar ruim dertien miljoen euro. Operationeel boekte de retailer ruim twintig miljoen euro winst, ruim anderhalf miljoen meer dan in 2017. Zowel in Nederland als daarbuiten groeit de winkelketen. In Nederland liep de omzet op van 223 naar bijna 229 miljoen euro, in de overige markten samen van 362 naar 380 miljoen euro. Daarmee is het buitenland nu goed voor 62,4 procent van de totale omzet. In 2017 was dat nog 61,9 procent.
Zeeman kreeg er vorig jaar per saldo 150 fulltime medewerkers bij en kwam zo op een totaal van meer dan zesduizend. Het merendeel daarvan, bijna 3600, is actief in het buitenland.
Het is geen verrassing dat het buitenland steeds belangrijker wordt voor Zeeman. Vooral in Spanje ziet de formule nog veel kansen. Onlangs zei topman Erik-Jan Mares daar te willen groeien van 43 naar 250 winkels. Eind volgend jaar moeten er al honderd Spaanse winkels zijn.
Reacties 0