Forever 21 vraagt faillissementsbescherming aan

Forever 21 vraagt faillissementsbescherming aan

Kledingketen Forever 21 heeft faillissementsbescherming aangevraagd. Dat blijkt uit papieren die bij een rechtbank in de Amerikaanse staat Delaware zijn ingediend. De modeketen, gevestigd in Los Angeles, is ook actief in Nederland.

Via een zogeheten Chapter 11-procedure wil Forever 21 zich beschermen tegen schuldeisers. Zo kan het bedrijf zijn activiteiten doorzetten en tegelijkertijd werken aan zijn schulden. De faillissementsbescherming houdt onder andere in dat onrendabele winkels makkelijker gesloten kunnen worden en dat een herstructurering van het bedrijf beter kan worden uitgevoerd.

Die herstructurering werd al eerder aangekondigd door de kledingketen, waardoor geruchten over een faillissement reeds de ronde deden. Zo sluit de modeketen binnenkort veertien Japanse vestigingen en de Chinese webshop, in een poging opnieuw winstgevend te worden. 

Forever 21 heeft meer dan zevenhonderd winkels in ruim dertig landen. Sinds de sluiting van de Amsterdamse vestiging vorig jaar, bevindt de enige Nederlandse winkel zich in Rotterdam. Drie jaar geleden trok de retailer zich al terug uit België.
 

Reacties 1


Seb Seb 30 sep, 13:02

Het probleem van Forever 21 is wat mij betreft heel duidelijk: totale mismatch tussen collectie en verwachtingen van de klant.

Ook de collectie voor mannen moet eens zeer kritisch herbekeken worden, de zeer kleine mannencollectie zit in een klein hoekje diep weggestopt in de winkel, in de meeste vestigingen moet je écht je best doen om deze te vinden. Maak dan een keuze, schrap de mannencollectie, of besteed er meer aandacht aan.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!