'Online kledingverkoop afgelopen weekend verdubbeld'

'Online kledingverkoop afgelopen weekend verdubbeld'

Het aantal verkopen online kledingverkopen heeft zich afgelopen weekend verdubbeld in vergelijking met het weekend daarvoor. Een van de redenen hiervoor lijkt de acties gekoppeld aan Glamour Day, een dag waarbij klanten twintig procent korting ontvangen bij aangesloten retailers, zo blijkt uit cijfers van prijsvergelijker SuperSales.

Ook de weersomslag lijkt een reden te zijn voor de stijging. De absolute piek was met een verdubbeling van het aantal transacties te zien op zondag. Hoewel de officiële Glamour Day alleen op zaterdag valt, boden veel webshops ook op zondag nog kortingen aan. Volgens de cijfers ging één op de twintig bezoekers van de vergelijkingssite over tot een aankoop bij een aangesloten webwinkel.

Vooral producten in de categorie najaarsmode waren populair bij shoppers. Volgens de cijfers deden de webshops van kleertjes.com, Nelson, nieuwnieuw.com, Shoemixx en sneakers.nl extra goede zaken. Tien procent van de gebruikers van SuperSales ging over tot een aankoop.
 

Reacties 6


Machiel R 1 okt, 16:02

Wij van wc eend adviseren wc eend.
Redactie van retailtrends heeft u deze cijfers gecontroleerd? Het aantal deelnemende retailers aan Glamour Day loopt al jaren terug of partners als Zalando geven pas korting bij besteding van minimaal EUR 180. Ik trek dit artikel ernstig in twijfel.


Serge Van der poorten 1 okt, 16:51

Korting, korting, korting,...
En wat hebben ze verdiend?
Misschien ook eens de cijfers van het weekend net na de actie bekijken....sterke terugval gegarandeerd!


peter rl 1 okt, 19:02

haha, glamour day. Hier heeft geen hond ooit van gehoord. Het stortregende het hele weekend en de zomer is afgelopen. Daar heb je je reden.


Jochem Prins 1 okt, 23:03

@machiel de cijfers kloppen uiteraard, we hebben ze zelf ook gepubliceerd op ons blog (https://www.supersales.nl/blog/online-kledingverkopen-explosief-gestegen-glamour-day-weersomslag). De succesfactor is niet specifiek Glamour Day, maar het feit dat veel retailers korting geven op de nieuwe collectie. We zien dat veel winkels weliswaar niet officieel deelnemen aan Glamour Day, maar wel meegaan in de kortingen. Wij zagen dit weekend ruim 50.000 extra artikelen in de sale.

@serge de conversie is na het weekend inderdaad weer lager geworden. Er zijn nu ook simpelweg veel minder goede deals beschikbaar. Over de marge die retailers draaien tijdens deze acties hebben wij geen data, maar dat deze onder druk staan (zeker in de fashion) is wel bekend. Retouren zijn daarin echter een groter pijnpunt dan korting.

@peter wellicht is de aanleiding van de korting (in dit geval Glamour Day) bij veel mensen niet bekend, maar men weet natuurlijk wel wanneer ze een goede deal hebben gevonden.


Joey Versteegh 2 okt, 10:17

@peter rl; geen hond heeft ooit van glamour day gehoord? Onder welke steen heb jij geleefd? Dit is jarenlang het grootste kortingsevenement in fashion geweest tot black friday daar twee jaar terug voorbij ging. Zeker geen dames in de leeftijd 15-30 in je directe omgeving?


Machiel R 2 okt, 11:14

@ Jochem: Dank voor je reactie, je nuance werpt een ander licht op het artikel.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!