Tuinartikelen, kantoorspullen, maar ook schoenen en etenswaren: voor de meeste producten geldt dat ze niet het hele jaar door even goed verkocht worden. Per kwartaal kan de afzet zelfs flink verschillen. Waar kleding en schoenen in het vierde kwartaal van 2018 nog 24 procent van de totale consumentenuitgaven besloegen, was dat in het eerste kwartaal van 2019 nog maar twaalf procent. Ook per werelddeel tonen de verkoopcijfers grote verschillen. Zo wordt er in de Verenigde Staten in verhouding ruim drie keer zoveel uitgegeven aan huis- en tuinartikelen als in Azië. Meer feiten en cijfers zie je in deze infographic van Adweek.
Tuinartikelen, kantoorspullen, maar ook schoenen en etenswaren: voor de meeste producten geldt dat ze niet het hele jaar door even goed verkocht worden. Per kwartaal kan de afzet zelfs flink verschillen. Waar kleding en schoenen in het vierde kwartaal van 2018 nog 24 procent van de totale consumentenuitgaven besloegen, was dat in het eerste kwartaal van 2019 nog maar twaalf procent. Ook per werelddeel tonen de verkoopcijfers grote verschillen. Zo wordt er in de Verenigde Staten in verhouding ruim drie keer zoveel uitgegeven aan huis- en tuinartikelen als in Azië. Meer feiten en cijfers zie je in deze infographic van Adweek.