De allereerste Dover Street Parfums Market is deze week geopend in Parijs. In tegenstelling tot de andere flagshipstores van de Britse multi-brand retailer Dover Street Market (DSM) ligt de focus in deze winkel met name op, je raadt het al, parfums. Ook hebben cosmetica- en huidverzorgingsproducten een plekje gekregen in het opvallende interieur.
In DSM-flagshipstores in onder meer Londen, Los Angeles en Singapore wordt hoofdzakelijk kleding aangeboden. Toch heeft de Parijse variant één ding gemeen met deze winkels: ook hier heeft ontwerper en creative director Rei Kawakubo zich uitgeleefd op het interieur.
De allereerste Dover Street Parfums Market is deze week geopend in Parijs. In tegenstelling tot de andere flagshipstores van de Britse multi-brand retailer Dover Street Market (DSM) ligt de focus in deze winkel met name op, je raadt het al, parfums. Ook hebben cosmetica- en huidverzorgingsproducten een plekje gekregen in het opvallende interieur.
In DSM-flagshipstores in onder meer Londen, Los Angeles en Singapore wordt hoofdzakelijk kleding aangeboden. Toch heeft de Parijse variant één ding gemeen met deze winkels: ook hier heeft ontwerper en creative director Rei Kawakubo zich uitgeleefd op het interieur.
Het gebruik van verschillende materialen en texturen springt nog het meest in het oog. Pilaren ondersteunen de eerste verdieping van het pand, dat gevestigd is in de wijk Marais. Grote zuilen bieden ruimte voor de verschillende artikelen, die met zorg zijn uitgestald op de eivormige schappen.
In de hoek van de flagshipstore bevindt zich de voornaamste eyecatcher: een wand bedekt met foto’s van allerlei tatoeages. Wie goed kijkt, ziet dat ook in deze wand schappen met cosmetica zijn verwerkt.