Zo kunnen reviews d2c-fashionmerken maken of breken

Zo kunnen reviews d2c-fashionmerken maken of breken

Nu consumenten in de zoektocht naar fashionitems meer keus hebben dan ooit, is alleen het verkopen van een goed product niet meer genoeg. Om ook online goed voor de dag te komen, zijn positieve klantreviews essentieel. Dat geldt ook voor d2c-modemerken, blijkt uit onderzoek van marketingplatform Yotpo. Maar liefst driekwart van de consumenten geeft aan dat klantreviews zeer belangrijk zijn bij hun keuze voor een kledingstuk, waarbij foto’s van het product het meest doorslaggevend kunnen zijn. Adweek zette de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek op een rij in deze infographic.

 

Nu consumenten in de zoektocht naar fashionitems meer keus hebben dan ooit, is alleen het verkopen van een goed product niet meer genoeg. Om ook online goed voor de dag te komen, zijn positieve klantreviews essentieel. Dat geldt ook voor d2c-modemerken, blijkt uit onderzoek van marketingplatform Yotpo. Maar liefst driekwart van de consumenten geeft aan dat klantreviews zeer belangrijk zijn bij hun keuze voor een kledingstuk, waarbij foto’s van het product het meest doorslaggevend kunnen zijn. Adweek zette de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek op een rij in deze infographic.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!