Nestlé: niet Deens

De levensmiddelengigant Nestlé is bang om door Arabische landen aangezien te worden als een Deens merk. Sinds de plaatsing van een aantal spotprenten van de profeet Mohammed in een Deense krant, worden producten van Deense merken en producenten massaal geboycot in het Midden-Oosten.

Met grote advertenties in de Arabische krant Asharq al-Awsat heeft Nestlé duidelijk gemaakt geen Deens bedrijf te zijn. Daarmee probeert de Zwitserse producent de schade te beperken van een fout op lijsten met vermeende Deense producten die in een aantal Arabische landen circuleren. Daar staan de melkpoedermerken Nido en Klim op, die door Nestlé aan de man worden gebracht.

Het Deense Arla Foods is het hardst door de boycot getroffen. Het bedrijf wil 140 mensen ontslaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!