Afound, het outletconcept van H&M, zegt een jaar na lancering zich te willen richten op online expansie. De focus komt daardoor, anders dan gepland, minder te liggen op de uitbreiding van fysieke winkels.
Deze conclusie heeft het merk getrokken na een evaluatie van het eerste jaar. “Als we door willen dan moet onze focus op de marktplaats liggen, wat betekent dat we een digitale focus hebben”, meldt Joanna Hummel, managing director van Afound aan Reuters. De zusterformule van H&M zegt in te spelen op de algemene trend van hoe zijn klanten het liefst winkelen.
In de tweede kwartaalcijfers van dit jaar maakte H&M bekend dat Afound deze herfst naar ons land komt. Nederland is daarmee de tweede markt waar het concept zijn intrede doet. Het ging in eerste instantie om een online lancering en het lijkt erop dat het daarbij blijft. Afound zegt voor uitrol naar andere landen per land te kijken of er fysieke vestigingen komen.
Afound werd vorig jaar opgericht in thuismarkt Zweden. De modeketen omschrijft zichzelf als een ‘off-price marktplaats’, waar zowel eigen als externe merken met korting worden verkocht. Afound heeft zes fysieke winkels, allemaal gevestigd in Zweden.
Jebe N. 12 okt, 05:03