Afound legt focus op online, kans op winkel in Nederland kleiner

Afound legt focus op online, kans op winkel in Nederland kleiner

Afound, het outletconcept van H&M, zegt een jaar na lancering zich te willen richten op online expansie. De focus komt daardoor, anders dan gepland, minder te liggen op de uitbreiding van fysieke winkels. 

Deze conclusie heeft het merk getrokken na een evaluatie van het eerste jaar. “Als we door willen dan moet onze focus op de marktplaats liggen, wat betekent dat we een digitale focus hebben”, meldt Joanna Hummel, managing director van Afound aan Reuters. De zusterformule van H&M zegt in te spelen op de algemene trend van hoe zijn klanten het liefst winkelen.

In de tweede kwartaalcijfers van dit jaar maakte H&M bekend dat Afound deze herfst naar ons land komt. Nederland is daarmee de tweede markt waar het concept zijn intrede doet. Het ging in eerste instantie om een online lancering en het lijkt erop dat het daarbij blijft. Afound zegt voor uitrol naar andere landen per land te kijken of er fysieke vestigingen komen.

Afound werd vorig jaar opgericht in thuismarkt Zweden. De modeketen omschrijft zichzelf als een ‘off-price marktplaats’, waar zowel eigen als externe merken met korting worden verkocht. Afound heeft zes fysieke winkels, allemaal gevestigd in Zweden.

Reacties 1


Jebe N. 12 okt, 03:03

Jammer dat ze afzien van de opening van fysieke winkels, was toch een toevoeging geweest. Wat niet is kan nog komen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!