Door een reorganisatie bij de Vlaamse modegroep FNG verdwijnen in Nederland vijftig banen. De Nederlandse kantooractiviteiten worden gecentreerd op één plek, op het kantoor in Diemen. Onder FNG vallen merken als Miss Etam, Claudia Sträter en Promiss.
De nieuwe structuur houdt onder meer in dat ondersteunde afdelingen zoals sales, marketing en inkoop bij elkaar komen. Alle merken krijgen teams die het merk beheren.
Richard Turk, managing director bij Miss Etam, komt aan het hoofd te staan van FNG Nederland. Volgens hem is de structuurwijziging nodig om beter te kunnen inspelen op onder meer de veranderende rol van het fysieke winkelkanaal, digitalisering en de groeiende invloed van de platformeconomie. Er verdwijnen niet alleen banen, er komen er ook ongeveer tien bij op digitaal gebied.
De omzet van FNG steeg vorig jaar met zo'n zes procent tot 511,8 miljoen euro. Vooral de Belgische keten Brantano deed het goed. Afgelopen zomer nam FNG de Scandinavische Ellos Group over voor 229 miljoen euro.
Reacties 0