Met de opening van het vernieuwde restaurant heeft IKEA Amsterdam deze week een primeur. Als eerste vestiging ter wereld past het Nederlandse filiaal het nieuwe concept van de meubelketen toe. Met dit concept zet IKEA naar eigen zeggen in op gezondheid en duurzaamheid. Zo worden er smoothies, sandwiches, salades en (andere) vegetarische gerechten geserveerd.
De gerechten, die volgens IKEA goed zijn voor ‘zowel mens als milieu', worden ter plekke bereid. Dit moet zorgen voor meer interactie tussen klanten en medewerkers, laat de meubelgigant weten. Ook zegt IKEA trouw te blijven aan lage prijzen en zijn Zweedse roots, met onder meer zalm en vegetarische balletjes op het menu – dat net als in andere filialen op schermen wordt...
Met de opening van het vernieuwde restaurant heeft IKEA Amsterdam deze week een primeur. Als eerste vestiging ter wereld past het Nederlandse filiaal het nieuwe concept van de meubelketen toe. Met dit concept zet IKEA naar eigen zeggen in op gezondheid en duurzaamheid. Zo worden er smoothies, sandwiches, salades en (andere) vegetarische gerechten geserveerd.
De gerechten, die volgens IKEA goed zijn voor ‘zowel mens als milieu', worden ter plekke bereid. Dit moet zorgen voor meer interactie tussen klanten en medewerkers, laat de meubelgigant weten. Ook zegt IKEA trouw te blijven aan lage prijzen en zijn Zweedse roots, met onder meer zalm en vegetarische balletjes op het menu – dat net als in andere filialen op schermen wordt weergegeven.
Grote foto’s van verse groenten op de muur en bakken vol fruit dragen bij aan het gezonde imago dat het nieuwe restaurantconcept moet uitstralen. In het kader van duurzaamheid is gekozen voor natuurlijke materialen, ledverlichting, inductiekookplaten en vraaggestuurde afzuigkappen.
Op het gebied van design heeft de retailer gekozen voor een simpele uitstraling met neutrale kleuren, passend bij het Scandinavische concept. Het Amsterdamse restaurant heeft er 120 zitplaatsen bij gekregen. Eerder opende het bedrijf een IKEA-Coffee Bar in hetzelfde filiaal.