Bol.com opent webshop voor duurzame artikelen

Bol.com opent webshop voor duurzame artikelen

Bol.com heeft deze week een speciale online winkel geopend, waarop alleen duurzame artikelen worden verkocht. De producten zijn volgens de webwinkel gelabeld met onafhankelijke duurzaamheidskeurmerken, refurbished of gemaakt door sociale ondernemers. De pagina is in zowel Nederland als België direct via de homepage van bol.com te bereiken. 

De onafhankelijke keurmerken zijn gevalideerd door voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal. Bol.com wil met de duurzame webwinkel het naar eigen zeggen voor klanten makkelijker maken om ook online een bewuste keuze te maken. Online is het volgens het platform vaak nog moeilijk te achterhalen of een artikel op een eerlijke en duurzame manier is geproduceerd, terwijl in fysieke winkels certificering op de verpakking vaak wel duidelijk zichtbaar is.

Bol.com zegt zijn verantwoorde assortiment de komende jaren met tienduizenden artikelen uit te breiden. De webwinkel kijkt hiervoor naar samenwerkingen met nieuwe en bestaande leveranciers en verkooppartners. “In 2022 wil bol.com in elke categorie waar dat kan, van kinderkleding tot verzorgingsartikelen, een duurzaam alternatief bieden”, meldt algemeen directeur Huub Vermeulen. Bol.com zegt de ambitie te hebben om in 2025 klimaatneutraal winkelen mogelijk te maken.

Reacties 3


Frans van Kempen 30 okt, 20:38

@Jelle, nou dat denk ik niet. Doel lijkt mij om nog steeds geld te verdienen. Michel heeft m.i. voor het overgrote deel gelijk.


Jelle Woudt 30 okt, 16:23

@Michel
Ik denk dat het daarom ook slim is dat Bol.com een aparte webshop voor duurzame artikelen heeft geopend. Deze webshop zal waarschijnlijk met een heel ander doel worden ingezet.


michel van wijk 30 okt, 11:48

Ik ben een 'retail lover', laat ik daar duidelijk over zijn.
Toch moet ik altijd een beetje glimlachen als een retailer een duurzame stap introduceert zoals Bol.com hierboven. (ook) Bol.com is erbij gebaat dat consumenten (veel) spullen kopen waarvan je kan denken "heb ik dat echt nodig?". Retail vaart natuurlijk beter als mensen eerder 'vermeerderen dan verminderen'. En (ook) Bol.com doet mee aan de servicerace om snel en met passend - bijna individueel - vervoer die aankoop bij ieder individueel adres af te leveren (en de helft weer retour te halen). Dat zijn zaken waardoor ik bij een inzet op duurzaam toch vaak die glimlach niet onderdrukken. Have a nice day en een tevreden klant.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!