Van Bommel gaat zijn schoenen vanaf volgend jaar voor het eerst via pure onlinespelers als Zalando, Wehkamp en bol.com verkopen. “Dat hebben we de afgelopen jaren tegengehouden om onze traditionele wholesale-klanten te beschermen”, vertelt ceo Reynier van Bommel in een podcast van De Ondernemer.
Maar om het distributienetwerk op peil te houden zegt Van Bommel nu ook aan grote onlinespelers te moeten. Daarnaast wijst de topman naar de snelle verandering van de markt, die ook de traditionele retailpartners van de schoenenmaker raakt. Van Bommel gelooft dat de verkoop via grote onlinespelers reclame is voor het merk, waardoor consumenten de schoenen van het merk ook eerder in fysieke winkels zullen kopen.
Van Bommel verkoopt zo’n zeshonderdduizend schoenen per jaar. Welk deel daarvan online wordt verkocht, weet de topman niet. Hij stelt dat het veranderende consumentengedrag door de groei van online weinig invloed heeft op de collectie van de schoenenketen. “Wij doen wat we denken dat we moeten doen. We gaan ons er niet aan conformeren.”
Marcel Emmen 2 nov, 15:39
Robert Koppen 30 okt, 22:16
harry de Wit 30 okt, 17:01
Eduard Plate 30 okt, 14:13
Pjotr van Wuyckhuyse 30 okt, 11:18