Anna van Toor wil het kledingmerk Moscow terugbrengen naar de oude waarden, met een collectie van nu. Dat vertelt directeur Jan Paul van Toor in een interview met RetailTrends.

"Als iets failliet gaat, dan is er altijd wat te doen", laat Van Toor weten. De voormalige head of design, die 'de scepter heeft gezwaaid' bij Moscow tussen 2009 en 2014 is binnengehaald. Anna van Toor en Moscow blijven twee aparte bedrijven, maar de 'know how' en het financiële draagvlak van Anna van Toor wordt gebruikt om Moscow weer in oude glorie te herstellen.

Moscow werd eerder verkocht in de winkels van Via Mio en enkele franchisenemers hadden eigen winkels van het merk, al was dat 'op één na al bijna niets meer'. Volgens Van Toor blijft dat zo. "De ambitie om naast Anna van Toor een tweede retailorganisatie op te zetten is er niet. Dat wil niet zeggen dat er niet eens een pilot store van Moscow kan ontstaan. Maar dat zie ik niet binnen nu en twee jaar gebeuren."

Anna van Toor nam het merk Moscow over van het in juni failliet verklaarde Via Mio. Anna van Toor verkocht Moscow altijd al in zijn winkels. Daarnaast verkoopt het zijn eigen merken Anna en Anna Blue en kledingmerken van derden. Het bedrijf bestaat al sinds 1918 en heeft 32 vestigingen in Nederland. Lees het complete interview met Van Toor op RetailTrends.nl.