Pastelkleuren en retro-design: zo vestigt Ganni zich in New York

Pastelkleuren en retro-design: zo vestigt Ganni zich in New York

Het Deense Ganni zet voor het eerst voet aan de grond in New York met een eigen winkel. Dit doet het kledingmerk met een Scandinavisch-chique design, gekenmerkt door pasteltinten en een huiselijke sfeer. Naast de boetiek in New York’s SoHo-wijk opende Ganni deze maand ook een winkel in Los Angeles. De opening van de winkels maakt deel uit van een ambitieus uitbreidingsplan in de Verenigde Staten. 

Ganni is in 2009 opgericht door de Deense Ditte Reffstrup en haar man Nicolaj. Het merk staat bekend om zijn kleding met luipaardprint en opvallende kleuren, luchtige jurkjes, grof gebreide truien en trendy spijkerbroeken. Ook biedt het merk schoenen en tassen aan. De twee nieuwe Amerikaanse winkels bieden vooral ruimte aan limited-edition- en exclusieve producten, zoals een iconische Ganni-sweater en T-shirt met daarop de merknaam en een...

Het Deense Ganni zet voor het eerst voet aan de grond in New York met een eigen winkel. Dit doet het kledingmerk met een Scandinavisch-chique design, gekenmerkt door pasteltinten en een huiselijke sfeer. Naast de boetiek in New York’s SoHo-wijk opende Ganni deze maand ook een winkel in Los Angeles. De opening van de winkels maakt deel uit van een ambitieus uitbreidingsplan in de Verenigde Staten. 

Ganni is in 2009 opgericht door de Deense Ditte Reffstrup en haar man Nicolaj. Het merk staat bekend om zijn kleding met luipaardprint en opvallende kleuren, luchtige jurkjes, grof gebreide truien en trendy spijkerbroeken. Ook biedt het merk schoenen en tassen aan. De twee nieuwe Amerikaanse winkels bieden vooral ruimte aan limited-edition- en exclusieve producten, zoals een iconische Ganni-sweater en T-shirt met daarop de merknaam en een smiley. 

Keramische ontwerpen en andere kunstwerken sieren het interieur van Ganni’s New Yorkse boetiek. De muren zijn bedekt met opvallende kleuren, van pastelgeel tot babyblauw, benadrukt door het witte licht van de ronde lampen. De binnenkant van elke paskamer heeft een ander ontwerp, allemaal geïnspireerd op thuisstad Kopenhagen. Zo zijn foto’s van engelstandbeelden, fietsen en Deense architectuur te zien. 

De bloemen in de winkel zijn niet echt, maar gemaakt van tissues en crêpepapier door kunstenares Cetti Livia. Eigenares Ditte wilde dat de boetiek deed denken aan een Scandinavisch huis. De grote, retroachtige fauteuil draagt bij aan de beoogde knusse sfeer. Daarnaast vonden de eigenaars het hergebruiken van producten belangrijk. Zo zijn de houten stoelen tweedehands en zijn de tapijten gemaakt van stoffen uit Ganni’s vorige collecties. 


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!