Kruidvat helpt klanten vanaf deze week bij de keuze voor duurzame producten. Zo'n honderd 'groene' producten voor haar- en gezichtsverzorging en voor bad en douche worden bij elkaar gezet.
Volgens Kruidvat willen negen op de tien consumenten vaker producten kopen die minder schadelijk zijn voor mens, dier en milieu. Probleem: ze kennen vaak niet alle duurzaamheidskeurmerken. Zo is het Fairtrade-keurmerk bijna bij iedereen bekend, maar het NATRUE-keurmerk en het RPSO-keurmerk doen bij weinigen een lichtje branden. Daarom heeft de drogisterijkeren ervoor gekozen om producten bij elkaar te zetten die aan ten minste vier duurzaamheidseisen voldoen, waarvan twee op het gebied van ingrediënten.
Komend jaar wordt ook voor andere productgroepen een 'groen schap' in de Kruidvat-filialen gecreëerd. "We hopen hiermee ook producenten te inspireren om meer duurzame producten te introduceren", zegt trading director Niek Schipper van Kruidvat.
Reacties 0