Dit pyjamamerk brengt ouderwets spelen en technologie samen

Dit pyjamamerk brengt ouderwets spelen en technologie samen

Het 25-jarig bestaan was een goede reden voor het Belgische pyjamamerk Woody om een eerste flagshipstore te openen. De winkel is sinds vorige maand te vinden in Gent, waar ook het hoofdkantoor gevestigd is, en er is genoeg te doen voor een jong publiek. 

Dat de winkel is gericht op kinderen zie je al aan de pyjama’s, badjassen en andere knuffelbare items die speciaal op kinderhoogte hangen. Het filiaal is kleurrijk en de door het merk bedachte cartoons zie je op verschillende manieren terug. Elk seizoen worden er drie nieuwe Woody-diertjes aan de bestaande karakters toegevoegd.

 

Jonge bezoekers kunnen hun energie en creativiteit op allerlei manieren...

Het 25-jarig bestaan was een goede reden voor het Belgische pyjamamerk Woody om een eerste flagshipstore te openen. De winkel is sinds vorige maand te vinden in Gent, waar ook het hoofdkantoor gevestigd is, en er is genoeg te doen voor een jong publiek. 

Dat de winkel is gericht op kinderen zie je al aan de pyjama’s, badjassen en andere knuffelbare items die speciaal op kinderhoogte hangen. Het filiaal is kleurrijk en de door het merk bedachte cartoons zie je op verschillende manieren terug. Elk seizoen worden er drie nieuwe Woody-diertjes aan de bestaande karakters toegevoegd.

 

Jonge bezoekers kunnen hun energie en creativiteit op allerlei manieren kwijt in de flagshipstore. Er hangen netten om doorheen te kruipen en er wordt gebruikgemaakt van glow in the dark-technologie, waarmee de pyjama’s en een aantal andere accenten in de winkel oplichten in het donker.

Maar het Gentse filiaal is voorzien van meer technologische snufjes. Zo speelt de Woody-app een rol. De jonge bezoekers kunnen de interactieve vloerstickers in de winkel met de app scannen, waarna de Woody-dieren ‘tot leven komen’. Daarnaast kunnen kinderen hun ingekleurde tekeningen scannen bij de 'experience wall', die vervolgens op het scherm 'tot leven worden gewekt'.

De pyjama’s en andere items van het Belgische merk kosten gemiddeld zo’n veertig euro, waarmee Woody zich op de middenklasse zegt te richten. Na Antwerpen, Knokke en Hasselt betekent het filiaal in Gent de vierde eigen winkel voor het merk. Woody verkocht zijn nachtkleding in eerste instantie vooral via de ruim driehonderd verschillende fysieke verkooppunten in eigen land. Om groei te genereren past het merk nu zijn strategie aan en zegt meer in te zetten op e-commerce en eigen winkels. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!