H&M opent toch Afound-winkel in Nederland

H&M opent toch Afound-winkel in Nederland

Hoewel het eerder leek dat het bij een online winkel ging blijven, opent het outletconcept Afound toch een fysieke vestiging in ons land. De winkel van de zusterformule van H&M wordt gevestigd in het Utrechtse Hoog Catharijne en de opening staat gepland op 28 februari volgend jaar.

Het betekent de achtste fysieke winkel voor het merk binnen H&M Group. De andere zeven filialen zijn in grotere steden in thuisland Zweden gevestigd. De winkel in Utrecht telt straks 413 vierkante meter en gaat zowel Nederlandse als internationale merken verkopen. Vorige maand werd de digitale marktplaats van Afound al in ons land geïntroduceerd. Het assortiment in de toekomsige fysieke winkel biedt een aanvulling op de online collectie.

Afound zegt voor Utrecht te kiezen vanwege de centrale ligging. “Met het openen van deze eerste fysieke winkel zijn we nog meer zichtbaar in de Nederlandse markt”, meldt Joanna Hummel, managing director bij Afound. “De winkel wordt een one-stop shop waar je elke dag de beste deals kunt vinden.” In de winkels van Afound worden restvoorraden van zowel eigen merk als van derden tegen een lage prijs verkocht, waaronder COS, & Other Stories, Diesel, Michael Kors en New Balance. 

Het concept werd vorig jaar voor het eerst in Zweden geïntroduceerd. Ons land was de tweede markt waar het merk zijn intrede deed. Afound zei eerder zich te richten op een online expansie, waardoor het erop leek dat een fysieke Nederlandse winkel voorlopig was uitgesloten. Afound behoort tot een van de zeven zelfstandige merken van H&M Group, waar ook Arket, COS, Weekday en Monki onder vallen.

Reacties 2


Johan N. 14 nov, 01:08

Verstandig! Hopelijk volgen meer fysieke winkels in de grote steden. Blijft de beste manier om omzet te draaien.


Ikweet AllesBeter 14 nov, 11:26

Yes, we gaan voor uitverkoop van H&M met een allegaartje aan producten in een Zweeds jasje!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!